JAK NA SPONZORING 16: Nabízíme sponzoring vs. hledám sponzora

24. 11. 2016

Na jedné straně je talentovaný sportovec, na druhé straně je firma, která by ráda investovala své finanční prostředky do oblasti sportu, do výjimečných sportovců. Jak ale správně a naplno využít možnosti sportovního sponzoringu a investice do sportovců?

Je možné zvolit dvě cesty – sponzoring mladých talentů nebo sponzoring sportovních hvězd. Při sponzoringu sportovních hvězd se dá předpokládat, že cena za sportovce bude velmi vysoká a práva sponzora zasahovat do dění a vývoje sportovce mohou být velmi omezená.

Možnou alternativou je vytipování mladých talentů, tedy začínajících sportovců s předpokladem úspěšné sportovní kariéry. Investor může například založit sportovní akademii a výcvikové kempy, prostřednictvím kterých se bude o sportovce starat, poskytovat jim zázemí, dodávat ty nejkvalitnější, nejlepší a nejmodernější služby a produkty pro podporu rozvoje sportovních dovedností. Následně bude investor profitovat z budoucích příjmů sportovce. Není to ale o tom, aby pouze sponzor profitoval ze sportovce, přestože do něj na začátku sportovní kariéry investoval své finanční prostředky, dodával sportovci potřebný materiál, služby a kvalitní zázemí. Dokonce i sportovec může profitovat i z aktivit sponzora. Jak již bylo několikrát v článcích zmíněno, sportovní sponzoring patří mezi součásti marketingové komunikace, s kterými lze strategicky a především velmi kreativně pracovat. Úspěch každého z nás spočívá v motivaci, ve vizi a cíli se dále posunovat s vědomím, že při dosažení cíle něco získáme. Nezáleží na tom, zda se jedná o hmotné věci v podobě materiálních darů a výher, či jen skvělý pocit z překonání sebe sama. Vždy je důležitá motivace a s tou lze různě pracovat. Netradičním řešením může být sponzoring sportovců v podobě jedinečného získání akcií na společnosti daného sponzora. Příkladem může být hráč amerického fotbalu Tom Braddy. Tom nezískal pouze finanční odměnu v podobě sponzoringu, ale vzájemná smlouva mezi ním a sponzorem mu garantuje část plnění v podobě výplaty v akciích společnosti Under Armour. Tento model sponzoringu se ukázal jako velmi efektivní, protože přináší výhody jak pro sportovce, tak pro sponzora.

Sázky mezi sportovci a sponzory

‚‚Udělám tohle a tohle a dostanu tolik peněz’’. Se sponzory lze uzavřít různou formu spolupráce, partnerství a dohod. Pakliže se sportovec chce se sponzorem vsadit a vzájemná sázka bude natolik bláznivá, kreativní, cool a bude pro obě strany zajímavá, tak jen do toho. Sázku mezi sponzorem a sportovcem může hodnotit veřejnost, fanoušci a ostatní sportovci, kteří na plnění mohou dohlížet. Z podobné spolupráce může vzejít velmi zajímavá forma propagace produktů a služeb sponzora a také zviditelnění sportovce.

Projekty, kempy, tréninkové skupiny

Pojďme vymyslet projekt a vydělávejme si tím. Ano, pojďme vymýšlet cokoliv nového, co přinese sportovcům i sponzorům zisk, propagaci a úspěch. Sponzoring není vůbec o stereotypní žádosti o finanční či materiální podporu. Sponzoring je o kreativitě a netradičním řešení. Pakliže sponzor uvidí, že mu sponzorský projekt něco přinese, podpoří Vás.

Až když si uvědomíte svojí cenu, tak přestanete lidem dávat slevy. Tímto motem se můžete řídit také při jednání se sponzory. Pakliže budete mít vybudovanou silnou značku, budete mít zajímavé projekty a bude Vás následovat silná, početná, stabilní a neustále se rozrůstající fanouškovská základna, můžete si diktovat podmínky spolupráce.

Pakliže má sportovec touhu kvalitně, zodpovědně a především dlouhodobě provozovat svou sportovní činnost, rozhodně by se do toho měl opřít naplno, ale ne sám. Progresivní rozvoj profesionální sportovní kariéry je o kvalitním a promyšleném plánování napříč celým realizačním týmem. Ve výše uvedených řádcích jsme nastínili jen drobnou část toho, co by měl mít sportovec zajištěno. Podrobně se na jednotlivé segmenty a procesy plánování podíváme v následujících článcích. Pakliže sportovec hledá sponzora, má možnost kontaktovat specialisty na sportovní sponzoring, kteří poradí kde najít sponzora, jak sponzora oslovit a pomohou sportovci sponzora získat. Sportovní manažeři Czech Sport Guru mají k dispozici mnoho prezentačních materiálů, které slouží k vyjednávání sponzoringu a k uzavírání dlouhodobých partnerství. Příkladem může být unikání online prezentační systémy v podobě online profilu sportovce, projektová dokumentace pro jednání se sponzory, nabídkové listy, procesy oficiální žádosti o sponzoring a mnoho dalšího.

Kontaktujte Czech Sport Guru a získejte sponzora.

Hledám sponzora - kde najít sponzora - jak získat sponzora - jak napsat žádost o sponzoring - vzor žádosti o sponzoring - jak oslovit sponzora - jednání se sponzorem - czechsportguru.cz

CzechSportGuru.cz

Komentáře

Sportovci

TOMÁŠ HANÁK

Enduro, motocross

Michal Šimeček

Triatlon

Jiří Rajnyš

Videa

Letecká show v Peru

Jeden z nejlepších akrobatických letců planety Kirby Chambliss.

Djokovic vs. Sharapova

Rychlost nebo instinkt?

Krabicové šílenství

Hlavně ať jsou prázdné...