Napsat správně žádost o sponzoring není sranda

16. 7. 2018

Může to být docela oříšek, napsat správně dopis s žádostí o dar či sponzoring. Může se zdát snadné napsat jednu žádost, zpracovat jednu nabídku a rozeslat ji všude, kam se dá, na každou asistentku, ředitele, manažera, na stovky a tisíce kontaktů. Můžete to zkusit, ale dopředu upozorňujeme, že je to ta nejhorší strategie, kterou můžete podniknout.

Doporučujeme Vám psát žádosti a průvodní dopisy skutečně tomu, kdo o sponzoringu rozhoduje, nebo by rozhodovat mohl. Určitě s tím strávíte mnoho času, ale nebude to určitě mrhání časem, jako když byste přeci jen využili varianty s jednou unifikovanou nabídkou. Dejte si záležet a skutečně získáte odezvu.

Zjistěte si, kdo je tou správnou osobou, která o sponzoringu v konkrétní společnosti rozhoduje a pošlete individuální nabídku této osobě. Variant forem žádostí se nabízí celá řada, vhodné i ty méně vhodné. Žádná s nich není univerzální, ale lze ji uzpůsobit tak, aby konkrétní osobu zaujala. Jde tedy o tok, komu žádost hodláte zaslat a o jakou formu podpory žádáte.

Budete-li chtít peníze například pro rozvoj sportovního střediska, je dobré ukázat fotografii a vizualizace střediska, jak se změní s podporou sponzora nebo dárce, jaký to bude mít vliv na okolí, sportovce, veřejnost a další rozvoj střediska. Důležité je také popsat, co se stane, když finance obdržíte a jaký lze očekávat důsledek, když podporu nezískáte.

Zaměřte se na emoční stránku věci. Musíte umět odhadnout pozici společností, některé firmy zasáhnete smutným příběhem, jiné naopak zaujme ten pozitivní. Neuděláte chybu, pokud v žádosti uvedete obojí, jen to nesmíte přehnat.

- Příkladem pozitivní emoce: „Z Vámi poskytnutého daru může Lukášek, která je na vozíčku, začít postupně vykonávat sport.“

- Příklad negativní emoce: „Lenka je od dětství upoutána k vozíčku a nemá možnost prožívat to, co ostatní děti. S Vaší pomocí by se její situace mohla zlepšit.’’

Průvodce sponzoringem, návod jak získat sponzora, kde sehnat sponzoring, sponzorství, dar, reklama a marketing, pruvodcesponzoringem.cz, nabídka pro sponzora

Pozor ale na délku dopisu, vyvarujte se příliš dlouhých textů, které mohou dárce či sponzora od spolupráce odradit. Zaměřte se na jednoduchý styl žádosti: Kdo jste – co chcete a proč – výzva k akci. Žádost sepište maximálně na jednu stránku A4. Pokud to situace dovoluje, přiložte fotografie a naformátujte stránku, aby vypadala seriózně. Obecným pravidlem je, že se doporučuje používat příliš odborných výrazů a cizích slov.

Žádost piště lidsky, působí to lépe, méně strojeně a bude ji číst také člověk. Pokud chcete zapůsobit, nepiště žádost o sponzoring nebo dar jako odbornou vědeckou publikaci. Chcete přeci vzbudit emoce a zapůsobit, což se Vám podaří pouze v případě, pokud budete vsát upřímně, ale dejte si pozor na gramatiku a pravopis.

Myslete na to, že poděkování je samozřejmostí, stejně tak i kontakty na Vás. Poděkování by mělo být vstřícné, žádné košaté fráze, že bez podpory dárce nebudete mít možnost vykonávat sport, nebo že se stane nějaká pohroma. To upřímně mnoho sponzorů nezajímá. Naopak mu dejte pocit důležitosti a sdělte to na úrovni, nic nepřehánějte. Zkuste sponzorovi navrhnout, že se s ním rádi setkáte a případné otázky osobně zodpovíte, pakliže se jedná o firmy ve Vašem okolí a máte možnost skutečně za sponzorem přijet.

Po odeslání žádosti ještě dané osobě zavolejte a potvrďte si, že nabídka s žádostí skutečně dorazila a že si ji daná osoba přečetla. Stačí cca týden po odeslání nabídky, nechte si určitou časovou rezervu. Určitě si nemyslete, že když dané osobě zavoláte, tak že byste ji uháněli. Pouze připomenete, že jste nabídku zasílali, a to se cení. Už si Vás daná osoba může spojit s konkrétním hlasem a nebudete se schovávat pouze za písmeny a čísli v textu Vaší žádosti. Telefonický hovor je prvním krokem k navázání kontaktu, který má určitou formu energie.

Pakliže byste měli zájem o sestavení skutečně zajímavé nabídky a žádosti o sponzoring či dar, stáhněte si Průvodce sponzoringem, ve kterém naleznete rady, tipy a postupy, jak zajímavě napsat žádost o sponzoring, jak a kde sponzora sehnat a jak sponzora oslovit. Na webové stránce www.pruvodcesponzoringem.cz si stáhněte návod, jak získat sponzoring či dar.

Chcete vědět, jak snížit náklady na sport? Podívejte se na další článek.

Hledám sponzora - kde najít sponzora - jak získat sponzora - jak napsat žádost o sponzoring - vzor žádosti o sponzoring - jak oslovit sponzora - jednání se sponzorem - czechsportguru.cz

CzechSportGuru.cz

Komentáře

Sportovci

Petra Kuncová

Fitness, kulturistika

František Fikrle

Fotbal

Bára Jurášová

K-1, kickbox

Videa

Human Bowling

Jak při bowlingu doslova převálcovat kámoše

Krabicové šílenství

Hlavně ať jsou prázdné...

Děda hraje fotbal

Těšte se na důchod, tak to všem ukážete