PREZENTACE SPORTOVCE 3: Co musí obsahovat profil sportovce a jak ho správně vyplnit?

12. 12. 2016

Profil sportovce je jakousi sportovní kartou, Vaší osobní sportovní vizitkou a místem, na kterém se kdokoliv o Vás může dozvědět ty nejdůležitější a nejaktuálnější informace o Vaší sportovní činnosti. Pokud se potenciální sponzor rozhodne, že by chtěl do svých sponzoringových aktivit zahrnou sportovce, který vykonává Vaši sportovní činnost, tak zvítězí většinou ten sportovce, který je více známý. Samozřejmě kritérií pro výběr vhodného sportovce je celá řada, ale viditelnost a známost sportovce je jedním z těch hlavních kritérií, ke kterému se rozhodně přihlíží nejvíce. Sportovec, který je vidět, je oblíbený, má zvládnutou komunikaci s veřejností, fanoušky a se stávajícími sponzory je velmi lukrativním zbožím na trhu sportovního marketingu a sponzoringu.

Přesně tuto službu plní profil sportovce, který jste se v minulém článku naučili vytvořit. Nyní se zaměříme na správné vyplnění profilu sportovce.

Profilová fotografie

To co je nejvíce vidět a s čím se potenciální sponzoři setkají nejdříve je profilová fotografie Vašeho profilu. Dejte si záležet na tom, jakou fotografii zvolíte jako svou úvodní, profilovou. Doporučujeme zvolit takovou fotografii, která bude zabírat Váš obličej a budete na ní usměvaví, plní energie a celkově bude fotografie působit velmi příjemně, uvolněně a bude ve vysokém rozlišení. Formát úvodní fotografie by měl být na šířku o rozměrech 650×430 pixelů (171,9×113,7 milimetrů).

Představení sportovní činnosti

V editačním prostředí profilu sportovce uvidíte jako první prostředí pro vyplnění osobních údajů, respektive těch informací, které Vás uvedou a představí návštěvníkům Vašeho profilu. Ihned po úvodní fotografii sklouzne zrak na text biografie, čili představení Vaší osoby, aktivit a sportovní činnosti, které se věnujete. Dejte si záležet na tom, co o sobě napíšete a jak budete text formulovat. Úvodní představení musí být čtivé, zajímavé, musí být lehce zábavné a rozhodně Vás musí odlišovat od ostatních sportovců, čili od Vaší konkurence při oslovení potenciálních sponzorů a žádosti o sponzoring. Text by neměl být příliš krátký ani moc dlouhý. Text by měl stručně a jasně sdělit základní informace o Vaší osobě, vypíchnout to nejdůležitější a zaujmout osobu, který si článek čte, aby pokračovala v prozkoumávání Vašeho profilu. Návštěvníkovi profilu můžete sdělit například: kdo Vás ke sportu přivedl, jak byly Vaše sportovní začátky, s čím jste se museli vypořádat, co jste sporu obětovali a co naopak získali, kam Vás sport v životě posunul, jaké máte úspěchy a ocenění a jaká je Vaše nynější sportovní situace. Můžete zmínit, že také hledáte sponzory a partnery, se kterými byste chtěli spolupracovat na atraktivních projektech a plně využívat možností sportovního sponzoringu. K Přesné nabídce spolupráce se sponzorem slouží rozšiřující moduly, na které se podrobně zaměříme v dalším článku. Nicméně žádost o sponzoring by neměla být v úvodní textu nabídnuta. Text slouží pouze jako představení se a poskytnutí těch nejdůležitějších informací, aby sponzor věděl, s kým má čest.

Sportovní disciplíny, které provozujete

Po úspěšném sepsání čtivého textu a dostatečném představení Vašich sportovních aktivit přejděte k dalšímu kroku vyplňování profilu sportovce. Dostáváme se k možnosti doplnit sport, který provozujete. Již při registraci sportovce jste ze seznamu sporů vybrali ten nebo ty sporty, kterým se věnujete a které chcete na svém profilu sportovce prezentovat. Volba sportů je důležitá a určena k tomu, aby si Vás mohl sponzor, prostřednictvím filtru, vyhledat mezi dalšími sportovci provozující jiné sportovní disciplíny. Kdykoliv můžete přidat, odebrat nebo změnit zvolené sportovní disciplíny. Doporučujeme se zaměřit na konkrétní sportovní činnost, kterou chcete primárně prezentovat. Uvědomujeme si, že sportovci vykonávají více sportovních činností, ale mnoho zvolených sportů může sponzory zmást a nebudou si vědět rady, pro jakou událost či sponzorský projekt Vás oslovit.

Sociální sítě, mediální kanály a webové stránky

Důležitá je zanechat na sebe kontakt, už jen proto aby Vás mohli sponzoři a fanoušci sledovat a především kontaktovat v případě potřeby domluvení spolupráce. K tomu slouží možnost pro vyplnění odkazů na Vaše sociální sítě, mediální kanály a webové stránky sportovce. Všechny Vaše důležité online prezentační materiály můžete nasdílet do svého profilu sportovce. Profil můžete spojit se svou facebookovou stránkou, s Twitterem, Instagramem, webovou stránkou, Vimeo a YouTube kanálem. Stačí pouze zkopírovat heslo na danou síť, kanál nebo stránku a vložit ho do požadované kolonky.

Výsledky, úspěchy a ocenění

Gratulujeme, právě jste udělali významné kroky k tomu, abyste se důkladně představili, na první pohled zaujali potenciálního sponzora a umožnili mu Vás sledovat a kontaktovat. Nyní však musíte doplnit profil o další materiály a informace, abyste sponzora na svém profilu udrželi a následně ho přesvědčili k tomu, aby Vás podpořil. První co bude sponzor zkoumat je Vaše sportovní činnost, respektive Vaše sportovní úspěchy, výsledky a ocenění. Pro vyplnění všech Vašich výsledků můžete využít sekci Moje výsledky, do které velmi jednoduše nahrajete všechny úspěchy, kterých bylo dosaženo. U nahraných výsledků můžete vybrat ty nejlepší a zvýraznit je. Tímto úkonem se na hlavním stránce profilu sportovce zobrazí pouze ty výsledky, které označíte jako Top. Ostatní výsledky budou zobrazeny po vstoupení do seznamu všech výsledků.

Fotogalerie

Profil sportovce nesmí postrádat fotogalerii těch nejlepších záběrů Vaší sportovní činnosti. Nahrajte ty ‚‚nej’’ fotky, které sponzorům vyrazí dech. Dejte si záležet na tom, aby fotografie byly ve vysoké kvalitě. Oslovte profesionálního fotografa a ‚‚ nafoťte to jinak’’. Buďte kreativní a odlište se od ostatních.

Video galerie

Nejlépe svou sportovní činnost ukážete v akci, využijte možnosti nahrát do svého profilu videa a ukažte sportovcům jak dobří jste. V textech můžete popisovat cokoliv, ale právě video Vám pomůžete sponzora přesvědčit, že jste ten sportovec, kterého nutně potřebuje do svých marketingových aktivit a měl by Vás sponzorovat. Doporučujeme nahrát promo video, které bude Vaše prezentační, bude představovat Vaši osobu a sportovní činnost, které se věnujete. Další videa mohou být zaměřena čistě jen na výkon sportovní činnosti. Opět buďte kreativní a představte sponzorům takové video, které je maximálně zaujme a nadchne. Tím jak se odprezentujete ukazujete zároveň, jak byste případně prezentovali své sponzory a partnery. Nechte si záležet na informacích, které budete potenciálním sponzorům předkládat.

Svůj profil sportovce určitě rozšiřte o ‚‚moduly’’, které Vám pomohou sponzora získat. Jaké moduly to jsou, jak moduly aktivovat a jakým způsobem je správně vyplnit se dočtete v následujícím článku.

Hledám sponzora - kde najít sponzora - jak získat sponzora - jak napsat žádost o sponzoring - vzor žádosti o sponzoring - jak oslovit sponzora - jednání se sponzorem - czechsportguru.cz

CzechSportGuru.cz

Komentáře

Sportovci

Tereza Cvingerová

Bojové sporty, k-1, kickbox

Oliver König

Silniční závody motocyklů

Martin Seidl

Rychlostní kanoistika

Videa

Letecká show v Peru

Jeden z nejlepších akrobatických letců planety Kirby Chambliss.

Djokovic vs. Sharapova

Rychlost nebo instinkt?

Krabicové šílenství

Hlavně ať jsou prázdné...